Anderson, L. W. (2002). Curricular alignment: A re-examination. Theory into Practice, 41(4), 255-260. Biggs, J. (2003, avril). Aligning teaching and assessing to course objectives. Teaching and Learning in Higher Education: New Trends and Innovations, University of Aveiro. Brookhart, S. (2017). How to use grading to improve learning. ASCD Hadji, C. (2016). Le système éducatif peut-il passer de l'évaluation normative à une évaluation constructive ? Dans B. Bocquet (dir.), La fièvre de l'évaluation quels symptômes, quels traitements ? (p.113-135). Presses Universitaires du Septentrion. Harlen, W. (2005). Teacher's summative practices and assessment for learning-tensions and synergies. The Curriculum Journal, (16), 207-223. Moss, C. (2013). Research on classroom summative assessment. Dans J. McMillan (dir.), SAGE handbook of research on classroom assessment (p. 235-256). SAGE Publications, Inc. Mottier Lopez, L. (2015). Évaluations formative et certificative des apprentissages : enjeux pour l'enseignement. De Boeck. Pasquini, R. (2021). Quand la note devient constructive. Évaluer pour soutenir les apprentissages. Presses de l'Université de Laval. |